I miei primi giorni di lavoro - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu I miei primi giorni di lavoro - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu

I miei primi giorni di lavoro

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

08 Januari 2014 | Italië, Rome

Ik heb al twee hele werkdagen erop zitten en na elke dag kan je me weer opvegen. Ze beginnen hier wat later op de dag maar daarom ben ik ook later klaar.

Ik begin tussen 9 en 10 uur. Dit mag ik zelf bepalen, maar ik begin liever wat eerder zodat ik ook wat eerder klaar ben.

Ze bombarderen me zo ongeveer met Italiaanse contracten en offertes die ik continu moet vertalen. Helemaal niet erg, want ik wil het snel leren maar soms best vermoeiend. Ook heb ik al een paar belangrijke meetings bijgewoond. Ik begreep er niet heel veel van maar goed voor de ervaring.

Ik merk nu al dat ik m'n eetgewoonten aanpas aan die van hun omdat je anders zo ongeveer omvalt van de honger.
Ze houden geen korte pauzes tussendoor om iets te eten waardoor de grote maaltijden een stuk voedzamer zijn.

Als je met je boterhammetje tussen de middag zit vragen ze of je niet moet eten, want boterhammen zien zij niet als maaltijd dus tja dan maar aan de pasta in de middag. Gek genoeg eten ze wel heel wat aardappelen weg. Deze stoppen ze zelfs op hun pizza!

Tot nu toe is iedereen erg vriendelijk en behulpzaam zolang je maar laat zien dat je je probeert aan te passen aan hun gewoonten. Dan vinden ze het alleen maar leuk om je te helpen.

Al m'n collega's zijn heel gezellig en ze houden wel van simpele humor. M'n huisgenootjes zijn ook allemaal erg gezellig. Die zijn nu hard aan het studeren voor hun tentamens, maar elke avond eten we gezamenlijk.

Ik reis elke dag nog met de bus naar m'n werk omdat het nog best koud is. De temperatuur is gewoon hetzelfde als in Nederland alleen schijnt hier gelukkig wel de hele dag de zon. Je ziet hier bijna nooit wolken.

Ik vermaak me prima en alles gaat verder goed.

  • 08 Januari 2014 - 21:45

    Jolanda:

    Lieve kris, goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het nu al naar je zin hebt :)
    Hard werken heb je nooit erg gevonden dus daar hoef je niet echt aan te wennen ;) ik hoop dat de 6 maanden onwijs leuk voor je blijven en hopelijk heb je dan niet de behoefte om daar te blijven :P
    Welterusten voor straks en ik wacht op je volgende verhaal :) ♡♡

  • 09 Januari 2014 - 11:56

    Leen B. Noort:

    Lieve nicht,
    Wat ontzettend leuk om jouw verslagen van je stage langs deze weg te mogen ontvangen. Het is fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Fijne collega's zijn belangrijk daar moet je immers de dag mee delen. Als je bij thuiskomst ook nog een paar gezellige huisgenoten hebt, dan kan de dag niet meer kapot waardoor je weer lekker kan gaan slapen. Verder heb ik nog nieuws voor jou, er zijn landen die wel 6x per dag eten, waarvan er minstens 2 warme maaltijden zijn. Het ga je goed en héél véél plezier daar in het 'Romeinse' ook namens tante Marry natuurlijk en stuur ook eens een leuke foto van jezelf op de één of andere historische plek.
    Ome Leen

  • 09 Januari 2014 - 12:05

    David:

    Ha Kristel,
    Wat fijn dat ik ook mee mag lezen. Ook buiten Basecamp om.
    Ik vind ook dat ik in een mooi gezelschap ben met reagerende familie en vrienden.
    Je weet het misschien niet maar Rome is mijn favoriete vakantie-bestemming.
    Ik ben net niet jaloers op je want het is werk voor jou maar als je te veel over het weer en het eten gaat vertellen dan kriebelt het wel.
    Ik wens je veel plezier en success in deze stage.
    En dan nog een school-vraag. Heb je al op basecamp gekeken via je schoolmail?

    Grote groet, david

  • 09 Januari 2014 - 21:57

    Annemieke Roos:

    Hoi Kristel
    Knap dat jij al de tijd hebt gevonden om gelijk aan je reisverslag te beginnen. Zal best wel wennen zijn voor je al die nieuwe indrukken. Femke en Audrey zijn ook al aardig geacclimatiseerd maar helaas nog geen WiFi op hun kamer. Dat gaat nog wel komen. Ik ga je lekker volgen op deze pagina hoor. Kijk uit met al die pasta anders herkennen we je over een half jaar niet meer. Bijna weekend voor jou. Geniet er van. Liefs Marc Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Welkom op mijn profiel! Van elke reis die ik maak houd ik een dagboek bij met verhalen en foto's. Op deze manier houd ik jullie goed op de hoogte!

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 10243

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Stage Rome

17 Oktober 2013 - 24 Oktober 2013

Rhodos

Landen bezocht: