Regen regen regen en nog eens regen - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu Regen regen regen en nog eens regen - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu

Regen regen regen en nog eens regen

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

02 Februari 2014 | Italië, Rome

Ik ben hier zo ongeveer weg gedreven door de regen.
Gaten in de weg, auto's overspoelt met water, metrostations die onder water staan, huizen die instorten en supermarkten die gesloten zijn.

Dat vinden ze hier allemaal heel normaal. Tja het is de tijd van het jaar maar vrolijk wordt ik er niet van.
Opzich wel grappig om te zien, want ik kan er ook wel weer om lachen maar dan heb je eindelijk weekend en kan je niks doen omdat alles gesloten is wegens wateroverlast.

Gelukkig zijn we gisteravond wel lekker uiteten geweest en hebben we wat cocktails gedronken, want het hele weekend thuis zitten was onmogelijk!
Ook heb ik een hoge plek opgezocht in Rome waar geen water stond, daar waren de winkels open dus daar heb ik mijn zaterdagmiddag doorgebracht.
HET WINKELCENTRUM! Gelukkig was die wel overdekt.

De afgelopen week heb ik veel gedaan op mijn stage en mijn werkplan is zo goed als af dus dat is mooi.
De komende week blijft het nog lekker regenen maar de temperatuur wordt wel opvallend hoger dus dat is een goed teken.

Ook heb ik als kapster gespeeld. Was erg leuk, mijn huisgenoot wilde niet naar de kapper en zijn haar moest echt geknipt worden dus ik heb even de tondeuse gepakt. Het resultaat was echt geweldig en zo erg dat we het de dag daarna er maar helemaal hebben afgeschoren, want hij durfde de deur niet uit zonder pet. We konden er gelukkig wel heel hard om lachen want het zag er super grappig uit!

De examens hier zijn ook bijna voorbij. Iedereen heeft er nog ongeveer 2 op de planning staan en halverwege februari is het harde studeren afgelopen!

  • 02 Februari 2014 - 19:33

    Oma En Opa:

    Lieve Kristel! Je regenbericht aandachtig gelezen en jammer dat het nog niet voorbij is .Over je werk waren we ook erg benieuwd en we begrijpen dat het goed gaat Sterkte hoor voor hierna .Met ons gaat het deels goed deels minder . Oma is een maand geleden gevallen en dat breekt haar nu op . Kusjes van ons allebei. Het beste en tot de volgende keer .Oma&Opa .

  • 02 Februari 2014 - 21:09

    Peter Sluijter:

    Hi Kristel,

    Jeempie, wat een water kan daar dus in Rome/Italië vallen en dan al die gevolgen ervan, echt heftig!! En dan lopen wij hier wel eens te klagen -> nou, die paar druppeltjes en plasjes hier is dus eigenlijk niks vergeleken bij wat jij daar hebt meegemaakt.

    Fijn, dat je werkplan zo goed vordert!! Succes hiermee verder de komende tijd, maar dat gaat vast helemaal goed komen :-) !!

    Toen ik van de week je foto als kapster zag, dacht ik nog: "Misschien wil Kristel mij dan ook wel eens knippen, als ze weer in Holland is", maar dit verhaal heeft me nu wel van gedachten doen veranderen, haha :P .

    Fijn, dat half februari de rust is wedergekeerd in jullie huis en de examenstress voorbij is, haha.

    Heel veel plezier weer komende week en succes,
    groetjes,
    Peter :-)

  • 03 Februari 2014 - 08:45

    Tereza Andrews:

    Bij Italie denk ik altijd aan zon. Niet bij stil gestaan dat het zo groen is omdat het natuurlijk daar ook regent.

  • 03 Februari 2014 - 10:48

    Jillz:

    hihi echt super leuk om te lezen schat ! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Welkom op mijn profiel! Van elke reis die ik maak houd ik een dagboek bij met verhalen en foto's. Op deze manier houd ik jullie goed op de hoogte!

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 10249

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Stage Rome

17 Oktober 2013 - 24 Oktober 2013

Rhodos

Landen bezocht: