Super weken - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu Super weken - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu

Super weken

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

23 Januari 2014 | Italië, Rome

Ik heb al even niets meer geschreven dus ik dacht laat ik dat maar is doen, maar het gaat nog steeds goed en ik vermaak me prima.

Op m'n stage gaat het ook steeds een stukje beter. Maandag gaan we beginnen aan m'n werkplan en krijg ik een aantal projecten toegewezen dus dat maakt het wel wat leuker dan heb ik in ieder geval een doel om voor te werken.

Gister voor het eerst met de metro gereisd. Toen kwam ik erachter dat ik toch wel behoorlijk in het centrum woon want ik hoefde maar 6 min met de metro totdat ik bij het Vaticaan zat. Ik had alleen een business meeting dus ik heb dit keer niet de toerist uitgehangen.

Afgelopen weekend ben ik wel bij het Vaticaan geweest. Gezellig even wezen lunchen en winkelen met m'n huisgenoot. Dit keer weer een andere winkelstraat want tja ik moet ze natuurlijk wel allemaal weten te vinden!

Het weer is dramatisch hier volgens de Italianen. Gelukkig geen sneeuw zoals ze voorspeld hadden maar alleen maar regen regen en nog is regen. De straten waren van de week helemaal overstroomd. Koud is het niet dus had net zo goed kunnen gaan zwemmen naar m'n werk.
Elke Italiaan die ik spreek loopt te zeuren over het weer haha. Toch vind ik het nog allemaal mee vallen want ik heb hier in ieder geval geen handschoenen nodig!

M'n derde week zit er al weer bijna op en voor ik het door heb ben ik daarlijk alweer een weekendje in Nederland te vinden, maar gelukkig duurt dat nog een paar weekjes!

  • 23 Januari 2014 - 22:52

    Anja:

    Tjonge wat een weertje zeg! Heb je je zwemkleding wel bij je?
    'K ben hier vandaag ook kledder nat geworden, door mijn regenjack heen.
    Heb je al een glimp opgevangen van de paus? Misschien zwaait hij wel achter een raampje. Woensdag komt hij in ieder geval wel het plein op.
    Over een poosje kan je ons een rondleiding geven door de straatjes van Rome.
    Ik hoop dat je leuke projecten krijgt op je werk. Vertel het ons dan maar.
    Groetjes XXX mam

  • 23 Januari 2014 - 23:39

    Peter Sluijter:

    Hi Kristel,

    Leuk om weer even een Nederlandstalige update te lezen, haha. Fijn, dat het zo goed met je gaat en dat je je draai aardig goed hebt gevonden. Je woonplek is dus ook niet verkeerd zo in het centrum :-) .

    Jemig, die Italianen lijken wel Hollanders -> die klagen ook altijd zo over het weer, dus wat dat betreft kwam die klaagzang je vast niet vreemd voor :P.

    Super om straks ook juist heel doelgericht bezig te kunnen zijn met je stage, maar die eerste weken hebben je al heel wat ervaring en wijsheid opgeleverd, als ik zo je verslagen op GoChange lees, echt gaaf!!

    Btw, vandaag waren de Koning en Koningin der Nederlanden in Rome => heb je ze nog gespot, haha ?

    Als je toch een weekendje Nederland gaat plannen -> 15 maart heb je TuCo in Den Hoorn, haha. Nee hoor, grapje, of ben je stiekum in een Itailaanse turnschool aan het trainen :P ?

    Heel fijn weekend alvast en succes met je projecten vanaf volgende week bij ICOA.

    Groetjes,
    Peter :-)

  • 24 Januari 2014 - 08:14

    David:

    Ha Kristel,

    Fijn dat je het naar 't zin hebt. Mooi ook dat je 'marktonderzoek' doet op winkelgebied. Zo weten ze thuis dat ze mooie souveniertjes van je zullen krijgen......
    Maak vooral veel foto's hè. Dat is fijn voor later als je groot bent. Een super-ervaring voor je.
    Goed dat je stage-werk ook goed voelt, daar is het natuurlijkmallemaal om begonnen.
    Ik zie je bewijzen en opdrachten binnenkort wel op Basecamp verschijnen.
    Waar woon je ook al weer (fotootje?). Ben ik benieuwd naar. Je weet ik heb een zwak voor Rome dus leef zeer met je mee (en ben stik-jaloers).
    Geniet en groet,
    David

  • 24 Januari 2014 - 14:58

    Leen B. Noort:

    Goedemiddag nicht,
    Fijn dat het allemaal zo lekker soepel gaat in den vreemde. Tja, dat is natuurlijk onze ingeboren VOC-mentaliteit.
    Als geboren 'Hollandse' zit jij toch hopelijk niet in de war over een beetje regen! Als ik het een beetje goed inschat, zal je na zo'n 6 weken zon, blij zijn met een frisse voorjaarsbui.
    Verder ben ik best een beetje jaloers, dat jij je voetstappen over die van beroemde romeinen – Cicero, Gaius, Salvianus enz. enz. – mag zetten. Mede door dit soort figuren hebben wij nu de beschaving zoals wij die nu kennen.
    Toegegeven, het 'Beschavingsvernis' is erg dun, maar toch.
    Zelf ben ik altijd weer blij als ik me op de motor door de diverse Europese landen verplaatst, in alle vrijheid en dat niets en niemand mij een strobreed in de weg legt.
    Koester die vrijheid, jij hebt er nu dagelijks mee te maken.
    Sorry hoor, ik wilde niet belerend zijn en ben het dus wel, wat ik bedoel te zeggen, geniet ervan en kom aan het eind van deze stage rijker terug in ons 'kikkerlandje'.
    Ome Leen en tante Maary

  • 26 Januari 2014 - 16:27

    Opa:

    Dag lieve Kristel ! Eindelijk weet ik nu hoe wij met jou kunnen bijpraten ! Want je moeder heeft dat net uitgelegd. Zij zijn vandaag bij ons op bezoek .Zodoende. Uit je jongste mail begrepen we datje intussen al met het echte werk begonnen bent . Want daar gaat het je natuurlijk om . En ook dat je aardige en fijne huisgenoten hebt! Heel fijn en ook belangrijk hoor . Met ons het goed .Hartelijke groeten hoor ik iemand zeggen met een zoen van Oma maar ook van Opa ! Tot de volgende keer !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Welkom op mijn profiel! Van elke reis die ik maak houd ik een dagboek bij met verhalen en foto's. Op deze manier houd ik jullie goed op de hoogte!

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 10231

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Stage Rome

17 Oktober 2013 - 24 Oktober 2013

Rhodos

Landen bezocht: