Eerste weekend in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Kristel Euser - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Rome

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

13 Januari 2014 | Italië, Rome

Ik heb m'n eerste weekend in Rome ook weer overleefd!

Vanochtend toen ik wakker werd was ik veel vermoeider dan toen ik vrijdag het weekend in ging! Het voelde alsof ik een of andere marathon had gelopen. Waar het door kwam weet ik alleen nog steeds niet.

Zaterdag ben ik met m'n huisgenootje gaan winkelen in via del Corso. Erg leuk want het was uitverkoop dus alles was lekker goedkoop. Daarna zijn we nog even naar het dure gedeelte gegaan om gewoon te kijken en vervolgens zijn we naar Piazza di Spagna gelopen! Dat is een heel mooi plein met een gigantische brede trap die leid naar het park wat erachter zit.

Een echte toeristenplek want je kon amper normaal lopen zo druk dat het was. Het was wel erg leuk om te zien! Overal om je heen zie je van die gekke mannetjes die je weer wat proberen te verkopen. En ik heb zelfs een gebakken kastanje op. Die verkopen ze tijdens de wintermaanden op straat en iedereen eet ze alleen het smaakt echt helemaal nergens naar...

Zaterdagavond zijn we naar de wijk San Lorenzo gegaan. Dit is een studentenwijk met allemaal barretjes en discotheken. Hier zijn we met een aantal andere studenten wat gaan drinken. Erg laat hebben we het niet gemaakt omdat ze allemaal midden in hun tentamens zitten. Het was wel heel gezellig. Ze wilden gelijk van alles weten over Holland en een paar wilden er zelfs gaan studeren...
Gelukkig praatten ze allemaal heel goed Engels dus ik kon tenminste een normaal gesprek met ze voeren.

Zondag heb ik vrij weinig uitgevoerd, want ik was van plan wat opdrachten te maken voor school maar ook dat is mislukt. Komt deze week wel weer.

Vandaag weer hard gewerkt aan m'n marktonderzoek over Pinterest. Morgen heb ik nog een belangrijke formele meeting met een potentiële klant.

Langzamerhand begin ik wel te wennen aan de gewoonten hier, want ze zijn toch wel wat anders dan in Nederland. De bussen zijn hier best slim, want ze hebben geen vaste vertrektijden omdat dat onmogelijk is i.v.m. het verkeer. Zo kunnen ze nooit vertraagd zijn. Zou de NS ook is moeten doen dan hebben ze wat minder gezeur met vertragingen.

Volgende week wordt het hier zo koud dat er zelfs kans is op sneeuw. Had ik eigenlijk niet verwacht maar een fijn vooruitzicht is wel dat het in maart al snel warm wordt.

Verder gaat alles goed!


  • 13 Januari 2014 - 22:26

    Sanne:

    hahahhaah ik moet altijd zo lachen om jou heerlijk kind, de bussen zijn hier slim, of bedoel je rijden hier slim :P
    Super leuk om te lezen dat je het leuk hebt! Wel balen dat je vermoeid ben, maar dat hoort er denk ik gewoon bij, allemaal nieuwe indrukken is best vermoeiend!
    Spreeeeek je snel xxx

  • 13 Januari 2014 - 22:30

    Peter Sluijter:

    Hi Kristel,

    Wauw, super om te lezen hoe fantastisch goed je het naar je zin hebt. En ja, misschien even aan het Italiaanse leefritme wennen, maar dat zal vast wel snel gaan :P .

    Heel veel plezier van de week en natuurlijk succes met je "werk" -> je bent er zo al helemaal ingerold in een kort tijdbestek van een week -> complimenten en beter toch ;-) !

    Groetjes uit het wereldberoemde Maassluis,
    Peter :-)

  • 14 Januari 2014 - 15:36

    David:

    Hey Kristel,

    Ik snap wel dat je een beetje moe werd. Veel lopen!
    Klinkt allemaal wel erg leuk. Behalve dat je je schoolopdrachten hebt uitgesteld......:)
    Echt doen hè!
    Voor de rest veel succes en plezier.
    Grote groet, david

  • 14 Januari 2014 - 18:08

    Anja:

    Hey schat, zo te horen zit je alweer lekker in je ritme, van shoppen en stappen. Net als in Nederland. Maar vergeet je opdrachten niet hoor, want daarvoor ben je op stage.
    En probeer zoveel mogelijk te communiceren in het Italiaans met je studiegenoten, dan leer je het sneller.
    O,o, verder houd ik mijn mond.
    We vinden het super om te horen wat je zoal doet. Leuk hoor dat het goed klikt met je kamergenoten. Leuke foto's, dan kunnen we zien wie het zijn!
    Veel plezier verder en sterkte met je beginnede loopbaan. XXX mam en pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Welkom op mijn profiel! Van elke reis die ik maak houd ik een dagboek bij met verhalen en foto's. Op deze manier houd ik jullie goed op de hoogte!

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 10232

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Stage Rome

17 Oktober 2013 - 24 Oktober 2013

Rhodos

Landen bezocht: